Sprawozdanie maj 2019.
- przez Promyczek
-
Odsłony: 1210
-
„Łąka majowa”
„ W zieleni łąka majowa, gdzieś w trawie świerszczyk się schował…” Tematem naszych zabaw i zajęć była łąka, nazywaliśmy zwierzęta i owady, które tam żyją. Zapoznaliśmy się z ich wyglądem, sposobem poruszania i wydawanymi odgłosami.
„Jesteśmy motylki
Cały dzień fruwamy
Najładniejszych kwiatków na łące szukamy…”
Poznaliśmy budowę, kształt oraz kolory motyli.
W zabawie ruchowej z wykorzystaniem kolorowych wstążek fruwaliśmy po łące „jak motyle”.
„ Motylku, motylku pomachaj skrzydłami
I pokaż jak tańczysz na łące z kwiatkami…”
W zabawie dydaktycznej segregowaliśmy owady na latające i pełzające ćwicząc spostrzegawczość.
„Ile jest motyli i kwiatów?” W zabawie matematycznej łączyliśmy tyle ile było motyli z taka samą ilością kwiatków.
„ Owadowe memory” w tej grze wyszukiwaliśmy i łączyliśmy w pary owady i oczywiście kto miał więcej par wygrywał.
„Biedroneczki są w kropeczki” – najpierw wysłuchaliśmy wiersz pt. „ Biedronka i żuk” – poznaliśmy wygląd biedronki i sposób poruszania się. W zabawie matematycznej „Kropeczki biedronki” liczyliśmy kropki, potem w ćwiczeniach oddechowych „Wiatr i kropki biedronki” – dmuchaliśmy i obserwowaliśmy jak fruwają kropeczki.
W kole tańczyliśmy do piosenki „Małe czerwone biedronki” – tupiąc, klaszcząc, podskakując, obracając się.
„Leci, leci pszczoła bzz…”. Najpierw oczywiście zapoznaliśmy się z wyglądem pszczoły, opowiedzieliśmy sobie, czym się zajmują. Potem w kole zatańczyliśmy do piosenki „Pszczółka śpi w ogrodzie”.
Na zajęciach plastycznych zrobiliśmy wesołe pszczoły doklejając oczy i skrzydełka.
„Zwierzęta na łące”
Wiosna w pełni, wybraliśmy się więc znowu na łąkę tym razem, by poznać mieszkające tam zwierzęta.
Najpierw spotkaliśmy ślimaka. Oglądając ilustracje i słuchając wiersza „Ślimak” wymienialiśmy charakterystyczne cechy jego wyglądu np. różki, stopa, muszla.
„Jestem ślimakiem, dom na plecach noszę
Dom wygodny, suchy trwały, nie za duży,
Nie za mały.
Choć mam tylko jedną nogę
Zawsze z domem ruszam w drogę…”
Z przejęciem i ciekawością przyglądaliśmy się też żywym ślimakom, które wolniutko chodziły raz po raz wystawiając swoje różki. Mogliśmy je nawet nakarmić i obserwować z radością jak zajadają sałatę.
W zabawie „Spacer ślimaków” sami zamieniliśmy się w ślimaki sunąc po dywanie z „ domkiem na plecach”.
Nie było to wcale takie łatwe, ale nie musieliśmy się śpieszyć, przecież to wolno chodzące zwierzątko.
Ćwiczyliśmy nasze zdolności manualne w zabawach graficznych. Rysowaliśmy markerem po śladzie drogę
ślimaka do listka i żabki.
Mieszkać na łące lubią też żaby: „ Skaczą po łące, pływają w wodzie, z bocianem żyją w ciągłej niezgodzie”. Przyjrzeliśmy się jak wygląda żaba, jak się porusza, naśladowaliśmy odgłosy jakie wydaje re-re, kum – kum
i „rade,rade,rade” i poznaliśmy jej ulubione przysmaki np. muchy, gąsienice.
Zamienieni w żabki kumkaliśmy i skakaliśmy wesoło po sali. Na widok bociana wskakiwaliśmy do stawu
i pływaliśmy „żabką”.
Odpoczywając po żabich skokach oglądaliśmy historyjkę obrazkową pt. „Ropuszka i Filut”.
Piesek Filut chciał wygonić ropuszkę z ogrodu, a to przecież bardzo pożyteczne zwierzę, bo zjada owady (szkodniki). Układaliśmy tą historyjkę według kolejności zdarzeń.
Bawiliśmy się też żabami – pluszakami przytulając je, kładąc „przed” sobą, „na” głowie, „za” i obok siebie. Tańczyliśmy wesoło z żabkami przy piosenkach „jam jest żabka”, „ Była sobie żabka mała”.
Na łące możemy zobaczyć kopczyki – kretowiska. To sprawka kreta , który ryje podziemne korytarze, a ziemię wyrzuca na zewnątrz. Jego wygląd i zwyczaje bliżej poznaliśmy słuchając wiersza „Krecik”
i oglądając różne ilustracje.
W zabawie ruchowej „Kretowiska” pokonywaliśmy podziemne korytarze wykopując tunel „krecimi” dużymi łapami, by spojrzeć na łąkę z wykopanego kopczyka.
Nasza praca plastyczna to „ślimaczek”. Ozdabialiśmy jego domek różnokolorowymi kawałkami papieru. Doklejaliśmy zieloną trawę.
„ Ja, Mama, Tata…”
Tydzień ten poświęciliśmy naszym rodzicom. Rozmawialiśmy na temat jacy są, jak spędzamy z nimi czas,
jak wyglądają i kiedy mają swoje święto.
Spośród rozłożonych ilustracji wybieraliśmy tą, która kojarzyła nam się z naszą mamą.
Pokazywaliśmy obrazek wszystkim dzieciom i mówiliśmy, co mama na nim robi.
Na zajęciach plastycznych przygotowywaliśmy laurki. Dla mamy – spódnicę, a dla taty – spodenki. Mogliśmy zamienić się w prawdziwych projektantów mody i zaprojektować odzież wedle naszego pomysłu.
Dzień dziecka
Tydzień upłynął nam na zabawach i zajęciach zorganizowanych z okazji Dnia Dziecka. Najpierw omówiliśmy sobie, że na całym świecie, na różnych kontynentach i w najmniejszych zakątkach kuli ziemskiej żyją dzieci.
Omówiliśmy też jak wyglądają, gdzie mieszkają i w jakim języku mówią. Wymieniliśmy sobie, jaki mogą mieć kolor skóry, włosów, oczu.
W zabawie dydaktycznej dopasowywaliśmy dzieci z różnych narodowości do charakterystycznych domków,
w których mieszkają.
W zabawach integracyjnych bawiliśmy się np. „Czyj to but?” albo robiliśmy sobie tory przeszkód z podziałem na chłopców i dziewczynki, kto dobiegnie szybciej do mety. Były też zabawy z chustą animacyjną.
Śpiewaliśmy też piosenkę „Podajmy sobie ręce…”
W żłobkowym ogrodzie urządziliśmy sobie wspaniały piknik przynosząc pyszne przekąski, które potem z apetytem pałaszowaliśmy. W ten sposób chcieliśmy uczcić nasz dzień.
Pogoda sprzyjała więc mogliśmy się bawić i odpoczywać na kocykach.
W tym miesiącu urodziny obchodzili Kubuś i Kajtek, Karolek W., Misia, Weronika, Ignaś i Sara. Naszym kolegom życzymy samych radosnych chwil oraz uśmiechu na twarzy. Sto lat!!:)