Sprawozdanie - kwiecień 2019
- przez Promyczek
-
Odsłony: 869
" Wiosna na wiejskim podwórku"
Czy wiesz co to jest wiejska zagroda?
W jakim domu piesek się chowa?
Kto mieszka w stajni, a kto w kurniku?
Kto robi muu..., a kto kukuryku?
Posługując się ilustracją przypomnieliśmy sobie jakie zwierzęta mieszkają w gospodarstwie,
jak wyglądają i jakie wydają odgłosy.
Rozwiązywaliśmy zagadki słowne. Kto odgadł nazwę zwierzęcia,wyszukiwał je ze zbioru zwierząt
i przyczepiał do tablicy.
" Dwa rogi, ogon mam
zdrowe mleko daję wam..."
"Mam czerwone nóżki
jestem żółtą kulką,
a kiedy urosnę
to zostanę kurką..."
Ubrani w opaski z wybranym przez siebie zwierzątkiem tańczyliśmy w kole śpiewając
"Mało nas, mało nas w tej naszej zagrodzie. Jeszcze nam,jeszcze nam kurki tu potrzeba..
Po usłyszeniu nazwy zwierzątka szybko wskakiwaliśmy do koła i witaliśmy się odgłosem jaki ono wydaje.
Dużo emocji było też przy zagadkach wzrokowych. Po odsłoniętych zagadkach zwierzęcia np. rogów, ogona,kopytka itp. Próbowaliśmy jak najszybciej odgadnąć,co to za zwierzę.
Przy czytaniu książki "Domki wiejskich zwierząt" poznaliśmy jak nazywają się pomieszczenia,
gdzie przebywają zwierzęta ( obora,stajnia,chlewik,kurnik),a do treści i ilustracji dopasowywaliśmy dźwiękowy obrazek.
W zabawie konstrukcyjnej budowaliśmy z klocków zagrodę dla ulubionego zwierzęcia.
Ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość, orientację i koncentrację uwagi rozwiązując wiele "planszowych"zagadek. np. " Na podwórku ukryły się zwierzęta. Odgadnij jakie"., "
Wskaż dwa zwierzaki, które znalazły się w wiejskiej zagrodzie przez pomyłkę i połącz je z odpowiednimi miejscami", " Przyjrzyj się ilustracji i odszukaj wszystkie pokazane obok elementy".
W zabawie ruchowej "Idą kurki" utrwalaliśmy nazwy miejsc, w których mieszkają zwierzęta.
Z szarf ułożyliśmy duże koło,po których chodziliśmy, tupaliśmy i wskakiwaliśmy na sygnał (nazwę domku) do środka koła.
"Idą sobie kurki dróżką
pierwsza kurka tupie nóżką!
Druga kurka tupie nóżką
trzecia kurka tupie nóżką.
Potupały, potupały
i w kurniku się schowały.
Idą sobie świnki,konie,krowy itd."
Klasyfikowaliśmy zwierzęta na te,które mieszkają na wsi i dzikie.
Wybrane zwierzę układaliśmy do odpowiedniej zagrody.
Ciekawymi zajęciami, gdzie ćwiczylismy naszą koordyncję ruchów oko - ręka
posługując się markerem były np. rysowanie szlaczków, łączenie linią ciągłą małe zwierzęta z ich mamusiami,
łączenie zwierząt z ich ulubionymi przysmakami itp.
Wesoło bawiliśmy się przy ćwiczeniach oddechowych pt. "Karmimy kurki".
Za pomocą słomki wciągając powietrze przenosiliśmy na sylwetkę kurki lub kurczaczka preparowany ryż.
Na zajęciach plastycznych wymalowaliśmy żółtą kredką kurczaczka i dokleiliśmy piórko.
Żółciutkie kuleczki zamieszkały w naszej szatni.
"Przeciwieństwa"
W tym tygodniu tematem przewodnim naszych zajęć były przeciwieństwa. Pani przeprowadziła z nami pogadankę na temat "Co to są przeciwieństwa?", podała ich przykłady.
Następnie sami wykonywaliśmy zadania dotyczące przeciwieństw:
- puste - pełne: do jednego kubeczka nalewaliśmy wodę, aby był pełny natomiast drugi jako jego przeciwieństwo zostawialiśmy pusty, podobnie było z talerzykami- jeden wypełniliśmy jabłkami, a drugi pozostawiliśmy bez nich.
- miękkie - twarde: wsadzaliśmy dłoń do worka wypełnionego przedmiotami i przy pomocy zmysłu dotyku ocenialiśmy
czy dotykany przedmiot jest miękki czy twardy i układaliśmy go do odpowiedniego zbioru
- duży - mały: spośród porozrzucanych przedmiotów wybieraliśmy przedmiot duży oraz przeciwny do niego,
czyli mały np. duże auto - małe auto
- na - pod: musieliśmy położyć misia na krześle i drugiego pod krzesłem
- mokre-suche: za pomocą dotyku sprawdzaliśmy, który ręcznik jest suchy, a który mokry.
- szybko - wolno: zamieniając się w kierowców jechaliśmy raz szybko raz wolno świetnie się przy tym bawiąc.
- dzień - noc: w oparciu o ilustrację omawialiśmy cechy charakterystyczne dla dnia - słoneczko, jasno oraz dla nocy - księżyc, ciemno. Następnie doklejaliśmy odpowiedniej porze dnia słońce i księżyc
- porządek - bałagan: ocenialiśmy, która ilustracja przedstawia pokój, na której panuje porządek oraz ilustrację przedstawiającą bałagan. Naklejaliśmy do odpowiedniego pokoju buźkę uśmiechniętą oraz smutną.
Usprawnialiśmy koordynację ruchów oko - ręka posługując się kredką. Łączyliśmy przeciwieństwa w pary
oraz dorysowywaliśmy dużej dziewczynce niebieski balonik i małej czerwony ćwicząc jednocześnie nazwy kolorów.
" Pisanki Kraszanki jajka malowane, nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek..."
Jajka to temat przewodni naszego tygodnia zabaw i zajęć.
Na początek była pogadanka na temat tradycji związanych ze świętami Wielkanocnymi.
Powiedzieliśmy sobie z czym nam się kojarzą, gdzie je spędzamy i z kim.
Oczywiście święta te kojarzą się nam z jajkami ( pisankami) no i ze słodkościami od zajączka.
W zabawach dydaktycznych najpierw wyszukiwaliśmy i klasyfikowaliśmy jajka według koloru i wielkości,
potem w układance "jajko z częśći" dopasowywaliśmy odpowiednie połówki tworząc całość,
a na koniec w "jajeczkowym memory" - spośród kolorowych jajeczek wyszukiwaliśmy takie same,
o takim samym wzorze i kolorze.
Po tych wszystkich zmaganiach z jajeczkami usiedliśmy przy stoliku i szykowaliśmy "koszyczek wielkanocny".
W zabawie " Co niesiemy w koszyczku" - wkładaliśmy te produkty, które były związane ze świętami.
Oczywiście najlepszą zabawą i niespodzianką dla nas było szukanie czekoladowych jajek
ukrytych w naszym ogrodzie. Radości było co niemiara. Po prostu była pyszna i słodka zabawa.
Nie zabrakło zajączkowych piosenek " Skacze zając kic, kic, pomiędzy drzewami, pobaw się, pobaw się dziś zajączku z nami" lub "Zajączki, zajączki, zajączki skakały przez pole i łączki".
Na zajęciach plastycznych z szablonu jajka wykonaliśmy zajączka doklejając uszy, ogonek oraz wąsiki.
To była niespodzianka, którą zabraliśmy do domu.
Z okazji świąt Wielkanocnych życzymy smacznego śniadanka w miłej i rodzinnej atmosferze.
W naszej grupie Kubuś obchodził urodziny. Z tej okazji przyniósł dla dzieci i pań słodki poczęstunek.
Życzymy wszystkiego najlepszego, samych radosnych i kolorowych chwil w życiu!:)