Sprawozdanie luty 2020.
- przez Promyczek
-
Odsłony: 714
„ Poznajemy polarne zwierzęta”
Tydzień naszych zajęć rozpoczęliśmy od zapoznania się z lodową krainą – Arktyką i Antarktydą. Opowiedzieliśmy o panującej tam pogodzie oraz zamieszkujących zwierzętach.
Podczas zabawy „Ukryte polarne zwierzęta” wyszukiwaliśmy tylko te, które zamieszkiwały biegun północny i południowy.
Naszą spostrzegawczość ćwiczyliśmy przyporządkowując maskotkę do ilustracji, która je przedstawiała.
„ To jest mały Eskimosek
Ma czerwony z mrozu nosek.
Ma kubraczek z futra foki
Co mu mocno grzeje nogi.”
Rozmawialiśmy kto zamieszkuje biegun polarny – Eskimosi. Pani przedstawiła nam jego wizerunek,
powiedziała czym się zajmuje oraz gdzie mieszka.
Zaciekawieni życiem Eskimosów zbudowaliśmy samolot i polecieliśmy do ich krainy.
Tam łowiliśmy ryby, chowaliśmy się do igloo, jeździliśmy na łyżwach oraz witaliśmy się jak Eskimosi pocierając nosek o nosek.
Wysłuchaliśmy historyjki obrazkowej o przygodach pingwinka, który był głodny i chciał złowić rybę.
„ O jak przyjemnie i jak wesoło
Pingwina tańczy się…
Raz nóżka lewa,
Raz nóżka prawa
Do przodu, do tyłu
I raz, dwa, trzy…”
W rytm słów tej piosenki tańczyliśmy w kole wiązanym poruszając się jak pingwiny.
Podczas zabawy ruchowej „Kry” poruszaliśmy się wokół nich, na sygnał każdy z nas musiał odszukać swoją krę i na nią naskoczyć.
Na zajęciach plastycznych wyklejaliśmy kulkami z bibuły sylwetę pingwina.
Walentynki
Pani przeprowadziła z nami pogadankę na temat zwyczaju walentynkowego, historii i tradycji obchodzenia „Dnia świętego Walentego”. Wysłuchaliśmy również wiersza pt. „ Walentynki” .
Ciekawym zadaniem było dla nas ułożenie z pociętych pasków czerwonej bibuły serca.
Podczas zabawy ruchowej przy melodii „Serduszko puka w rytmie cza – cza” tańczyliśmy w rytm muzyki w rękach trzymając serduszko; na przerwę w muzyce wymienialiśmy się sercami między sobą.
Dużo radości sprawił nam taniec z balonami. Tańczyliśmy w parach trzymając balonik plecami, brzuszkami czy kolankami.
Łączyliśmy też serduszka w pary.
Spośród rozsypanych na dywanie serc musieliśmy wybrać te, o które poprosiła nas Pani.
Dobierając się w pary poruszaliśmy się w rytm muzyki. Na zakończenie tańca i pożegnanie dawaliśmy sobie buziaki.
Sprawność naszych rączek ćwiczyliśmy ozdabiając szablony serc.
Bardzo podobała nam się rywalizacja, w której na taczkach woziliśmy balony do obręczy. Kto z nas zrobił to najszybciej był zwycięzcą.
W dzień zakochanych śpiewów przy użyciu instrumentów oraz tańców nie było końca.
Koty, kotki i kocięta…
„Miauczy kotek: miau, miau, miau
Z Tobą się przywitać chciał”
Siedząc w kole witaliśmy się z kotkiem cytując rymowankę i podawaliśmy go następnej osobie naśladując jego głos.
Kotki bardzo lubią bawić się włóczką więc i my naśladując koty rzucaliśmy do siebie włóczkę wymawiając imię kolegi, do którego ją toczymy.
Na dywanie Pani rozłożyła różnego koloru miseczki. Naszym zadaniem było dopasowanie kotka do tego samego koloru miski.
Co to były za kocie harce! Musieliśmy pokonać przeszkody, aby dostać się do upragnionej miski z mleczkiem – nie było to wcale takie proste zadanie.
„My jesteśmy kotki dwa
Każdy z nas pazurki ma…”
Tańcząc w kole wskazywaliśmy poszczególne części ciała kotka.
Bardzo zainteresował nas teatrzyk pt. „Chory kotek”, który opowiadał o kocie, którego bardzo bolał brzuszek i musiał przejść na dietę.
„ Chodzi kotek koło drogi
Cichuteńko stawia nogi
Cichuteńko się zakrada
Nic nikomu nie powiada…”
Wypowiadając słowa wierszyka przekazywaliśmy koci ogon kolegom.
Kończąc koci tydzień zajęć śpiewaliśmy piosenki o kotkach oraz wykonaliśmy pracę plastyczną – gąbkami kolorowaliśmy postać kota.