Sprawozdanie sierpień 2021.
- przez Promyczek
-
Odsłony: 413
„ Jedzie pociąg , jedzie pociąg '' w rytm słów piosenki wkroczyliśmy w pierwszy tydzień zajęć po powrocie z przerwy wakacyjnej. Zbudowaliśmy pociąg z dużych poduch . Maszynista przyjeżdżał po kolei po każdego. Wsiadaliśmy z peronów nad morzem , w górach i przyjechaliśmy do naszego żłobka, w którym czekały na nas nasze Panie. .
Rozmawialiśmy o wakacjach – gdzie i z kim je spędziliśmy, i jaka była pogoda .
Dowiedzieliśmy się też jak wakacje spędziły nasze Panie i jakie pamiątki z nich przywiozły – kartki, muszelki, ramki i wiele innych ciekawych przedmiotów.
Na zajęciach edukacyjnych segregowaliśmy przedmiot do danego krajobrazu .
Podczas zajęć plastycznych ozdabialiśmy szablon loda naklejając na nie cekiny, które były posypką oraz doklejaliśmy patyczek.
Swoje drugie urodziny w tym tygodniu obchodził nasz kolega Błażej . Życzymy samych wspaniałych dni i dużo uśmiechu na twarzy. Sto lat !!
Kto mieszka w Zoo ? - dowiedzieliśmy się tego oglądając ilustracje przedstawiające ogród zoologiczny i żyjące tam dzikie zwierzęta.
Posługując się małymi atrapami zwierząt – nazywaliśmy i rozróżnialiśmy zwierzęta, zwracając uwagę na ich cechy charakterystyczne ( wygląd, poruszanie się itp. )
Dopasowywaliśmy też wybraną imitację dzikiego zwierzątka do takiego samego przedstawionego na ilustracji.
Z klocków waflowych budowaliśmy mini – zoo by każde zwierzę miało swoją zagrodę, wybieg lub klatkę.
Oglądaliśmy wesołą historyjkę pt. „ Wicek, Wacek i słoń ” - ćwiczyliśmy naszą spostrzegawczość i zmysł kojarzenia wskazując opisany odpowiedni obrazek z historyjki .
W opowieści ruchowej „ Stado słoni ” zamieniliśmy się w te wielkie zwierzęta niosąc swoją trąby – szukaliśmy wodospadu, ażeby ugasić pragnienie i ochłodzić się wodą.
Przy stolikach składaliśmy z puzzli słonia, lwa, hipopotama i zebrę. Układaliśmy też układanki '' Zoo ”.
W zabawie „ Pora karmienia ” obok wybranego zwierzątka kładliśmy obrazek z jego smakołykiem.
W zabawie muzyczno – ruchowej pt. „ Małpka Filemona ” naśladowaliśmy wszystko co robiła zwinna małpka.
„ Kogo to ogon ? ” - w tej zabawie rozpoznawaliśmy i przyporządkowywaliśmy do odpowiedniej sylwetki zwierzęcia jego ogon.
Malowaliśmy kredkami świecowymi dzikie zwierzęta i przyklejaliśmy je na duży arkusz papieru tworząc „ Park Safari ”.
Utrwalanie kolorów lata maluchy ćwiczyły zakładając kolorowe kółeczka na drewniane pałąki .
Farby i kolorowe cekiny wykorzystaliśmy w zajęciach plastycznych tworząc kolorowe rybki .
Dmuchanie w rurki wprawiły kolorowe piłeczki w „ taniec na wodzie ” .
Maluchy z dużą łatwością rozwiązały zagadki o kolorach – przyczepiając kolorowe karteczki w odpowiednie kółeczka.
Wysłuchaliśmy uważnie bajeczki o żółtej kredce .
W zabawie „ Kolorowe wstążeczki ” Jeżyki ćwiczyły prawidłowy wdech nosem i wydech ustami.
Nasze Maluszki układały z kolorowych pasków tęczę utrwalając nazwy podstawowych kolorów .
„ Co nam przyniosły kolory tęczy ? ” - maluchy rozpoznawały obrazki częściowo zakryte .
Podjęliśmy próbę nauki piosenki „ Kolorowe kredki ”, doskonaliły pamięć muzyczną.
W zabawie „ Zgadnij o kogo chodzi ? ” dzieci słuchały podpowiedzi odnośnie koloru ubioru danego dziecka. Zadaniem naszym było odgadnięcie o kogo chodzi.
Budowaliśmy kolorową wieżę ćwicząc sprawność manualną oraz utrwalaliśmy nazwy kolorów.
Segregowaliśmy piłeczki według danego koloru.